Co si vzít do porodnice? Plovací kruh a dobrou náladu.

16. 06. 2016 12:25:33
Porod se blíží a vám se honí hlavou, co všechno si přichystat do porodnice. Na jaké doklady nezapomenout, kolik si sbalit ručníků a dětských čepiček. Jestli si vzít knížku, nebo mp3 přehrávač.

Internet je plný seznamů a proto jsme se rozhodli vám nabídnout pár netradičních tipů přímo od maminek.

Paní Adéla rodila ve známé pražské porodnici a kromě balzámu na rty a drobných do automatu radí nezapomenout na dobrou náladu. „S dobrou náladou probíhá porod mnohem hladčeji a taky se lépe spouští laktace. Vše ostatní, snad kromě ručníků, si v podstatě můžete půjčit na místě, ale když příjdete se špatnou náladou, tak to pak stojí za starou bačkoru,“ říká Adéla. A ačkoliv měla sama porodní plán, zdůrazňuje, že je potřeba nechat doma všechna očekávání. „Porod není zážitek, který si koupíte na slevomatu a můžete jej do puntíku naplánovat. Porodní plán je super věc, ale ne vždy lze vše uskutečnit. Často pak dochází ke zbytečným zklamáním a frustracím,“ říká a dodává: „Já jsem třeba chtěla, aby mi dali malou po porodu na břicho, počkali, až dotepá pupečník a až pak ho přestřihli. Anna měla však pupeční šňůru tak krátkou, že to prostě nešlo udělat.“ Na závěr přidala Adéla jeden mimoporodní tip: „Je dobré si před porodem napsat všechna hesla a přístupy. Mně se některá z nich po porodu vykouřila na čas z paměti a nemohla jsem se pár dní dostat na internetové bankovnictví, než jsem se rozpomněla.“

Mirka nám zase prozradila, že po porodu ocenila čokoládu a to v neomezeném množství. „Měla jsem pořád hrozný hlad, takže určitě cokoliv co se nezkazí se neztratí,“ říká paní Mirka. „Taky mi byla pořád hrozná zima. Ačkoliv běžně župan nenosím, v porodnici se mi hodil a s ním teplé vlněné ponožky, které jsem měla na sobě i během porodu. Hodila se mi i nahřívací dečka, ale myslím, že by byl mnohem praktičtější bederní pás, nebo teplá šála kolem pasu. Jak jsem pořád vstávala k miminku, tak neplnila stoprocentně svůj účel,“ dodává. „No a samozřejmě plovací kruh,“ usmívá se Mirka a my si teprve teď všímáme, na čem vlastně celou dobu sedí.

Snad ještě důležitější než jídlo je během porodu i po něm pití. Připravte si láhev s neperlivou vodou. Případně si do ní můžete dát kapku citronu nebo kousek mořské řasy pro lepší chuť. Výborný je taky čaj z maliníku nebo majoránky. Rozhodně není vhodný černý čaj nebo slazený ovocný čaj, který se stále v nemocnicích nabízí. Po porodu se může hodit také čaj na podporu tvorby mléka.

K porodu si můžete „přibalit“ taky partnera. Ovšem ne každá žena touží po tom, mít po boku v tuto chvíli svého milého, a raději zvolí přítomnost ženy, například duly, stejně jako paní Hana. Ta si netroufla porodit doma - ačkoliv tíhne k přírodním věcem a procesům - ale zároveň si přála využít před i během porodu například aromaterapii. Přibalila si tedy k porodní košili také masážní olej z růže, jehož vůni má moc ráda a taky olej z majoránky, který posiluje stahy a má protikřečové účinky. „Růže a jasmín jsou ženské sváteční vůně, takže si myslím, že se k této příležitosti opravdu hodí,“ říká Hana. Nezapomněla také na olej na masáž hráze, která může sloužit jako prevence nástřihu hráze. „ V případě, že k nástřihu přeci jen dojde, je dobré mít u sebe krém z arniky, nebo dubové kůry. Ten vám pomůže s hojením,“ dodává.

Tip na závěr: Pokud váš partner umí uvařit maximálně vodu na čaj a vy nemáte nikoho, kdo by se o vás doma po porodu postaral, navařte si ještě před odjezdem do porodnice hrnec silného vývaru a zmražte si jej. Budete potřebovat doplnit vitamíny a pořádně zahřát, a s tím vám silný domácí vývar určitě pomůže.

Autor: Hana Bojková | čtvrtek 16.6.2016 12:25 | karma článku: 12.64 | přečteno: 982x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 81 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 22.78 | Přečteno: 275 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.91 | Přečteno: 162 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.04 | Přečteno: 9139 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 427 | Diskuse
Počet článků 30 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1712
Žena, dcera, partnerka, milenka, matka, kuchařka, pradlenka a tak dále.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...